Fellestur til Sigrudsbu og Bletoppen (Store Ble) på Blefjell.
Notodden og Hjartdal Turlag

Foreningen har som viktigste oppgave å legge til rette for at flest mulig skal kunne komme seg ut i naturen, der målet er gode naturopplevelser, god fysisk og psykisk helse og ikke minst hyggelig sosialt samvær. Vi har en rekke turtilbud og turgrupper for ulike aldersgrupper, vi eier og drifter Himingsjå Turisthytte på Lifjell, vi har et Tursenter i Notodden med turbutikk åpen for alle og møtelokale for frivillige, vi har flere hundre km skiltet og merket sti i skog og fjell og vi har et stort fokus på UT.no og UT-appen hvor vi har hundrevis av turforslag og SjekkUT-turmål i vårt område - for å nevne noe.

Bli frivillig
Bli DNT-medlem
Bestill hytteopphold
Tursenteret

Kommende aktiviteter i Notodden og Hjartdal Turlag:

Vår medlemsforening

DNT Telemark er en aktiv og voksende forening for hele Telemarksregionen. DNT Telemark (tidligere ved navn Telemark Turistforening) er den 6. største organisasjonen i DNT med 8300 medlemmer. Organisasjonen består av 11 lokale turlag og 3 selvstendige Barnas Turlag i tillegg til DNT fjellsport Telemark og DNT ung Telemark. Turistforeningen arbeider for å fremme et enkelt, aktivt, allsidig og miljøvennlig friluftsliv og for å bevare natur og kulturverdier.

DNT Telemark
DNT der du er

Samarbeidspartnere

Takk til våre turpartnere som bidrar til tur og friluftsliv